Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2014

Έναρξη του 31ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας, στη Βέροια

 Προκλήσεις και Προοπτικές της Μαθηματικής Επιστήμης

  H τελετή έναρξης του 31ου Πανελληνίου Συνεδρίου
Μαθηματικής Παιδείας πραγματοποιήθηκε με επιτυχία σήμερα (Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2014) το μεσημέρι, στο συνεδριακό κέντρο «ΑΙΓΕΣ ΜΕΛΑΘΡΟΝ», στη Βέροια.



Ένα συνέδριο διεθνούς κύρους, με κεντρικό τίτλο «Προκλήσεις και Προοπτικές της Μαθηματικής Εκπαίδευσης και Έρευνας στη διεθνοποιημένη Δικτυακή Εποχή», που φιλοξενείται στη Βέροια για δεύτερη φορά και φιλοξενεί πάνω από 1000 συμμετοχές έγκριτων επιστημόνων Ελλήνων και του εξωτερικού κι αποτελεί διοργάνωση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας, ενώ τελεί υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας Κάρολου Παπούλια.


ΕΓΓΡΑΦΕΣ – ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ - ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
Αναλυτικότερα, από τις 13.00 ξεκίνησαν οι εγγραφές των συμμετεχόντων και ακολούθησαν, περίπου στις 15.30, σύμφωνα με το πρωτόκολλο των εργασιών, η έναρξη και οι χαιρετισμοί του Προέδρου της Τοπικής Οργανωτικής Επιτροπής & Προέδρου του Παραρτήματος Ημαθίας της ΕΜΕ, Στ. Μυόγλου , του Προέδρου της ΕΜΕ Γ. Δημάκου, και του Προέδρου της Επιστημονικής Επιτροπής του Συνεδρίου Φρ. Καλαβάση.


Αμέσως μετά πραγματοποιήθηκαν οι εκτενείς επιστημονικές εισηγήσεις Ελλήνων και Ξένων Καθηγητών της Μαθηματικής Επιστημονικής Κοινότητας.


ΣΤ. ΜΥΟΓΛΟΥ
Ο Πρόεδρος της Τοπικής Οργανωτικής Επιτροπής & Πρόεδρος του Παραρτήματος Ημαθίας της ΕΜΕ, Στ. Μυόγλου, αφού καλωσόρισε τους προσκεκλημένους σημείωσε μεταξύ άλλων:
«...Αξιότιμοι προσκεκλημένοι, Αγαπητοί σύνεδροι, Σας καλωσορίζω στο 31ο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας. Σας καλωσορίζω στη γη της Ημαθίας, στη Μακεδονία της Βεργίνας, των Λευκαδίων, της Σχολής του Αριστοτέλη. Στον εύφορο κάμπο των ροδάκινων. Στη Μικρή Ιερουσαλήμ, τη Βέροια, με τις βυζαντινές της εκκλησίες. Στη Νάουσα με
τους «Δρόμους του κρασιού». Είμαστε στο κατώφλι μιας νέας, τρίτης δεκαετίας συνεδρίων και είναι η ευκαιρία το Συνέδριο αυτό να αποτελέσει την αρχή μιας νέας εποχής. Από την εποχή του πρώτου Συνεδρίου μέχρι σήμερα άλλαξαν πολλά και στη ζωή μας και στην επιστήμη μας. Οι σημερινοί φοιτητές διδάσκονται πράγματα για τα οποία οι παλιότεροι δεν είχαμε ακούσει μέχρι πριν λίγα χρόνια. Κι αυτό είναι το μεγαλείο της επιστήμης μας. Είναι ένας ωκεανός, ακόμη ανεξερεύνητος στο μεγαλύτερο τμήμα του. Είναι κάτι που το ξέρουμε από παλιά. Ας θυμηθούμε μόνο τον Νεύτωνα, που έλεγε για τον εαυτό του ότι παίζει στην ακρογιαλιά, ενώ μπροστά του απλώνεται η ανεξιχνίαστη αλήθεια. Ο σημερινός κόσμος έχει διαμορφωθεί καθοριστικά από τις εφαρμογές των μαθηματικών. Τα μαθηματικά, ως ένα δυναμικό δομημένο σύστημα εξελίσσονται γρηγορότερα από ποτέ, ανταποκρινόμενα όχι μόνο στις θεωρητικές αναζητήσεις αλλά και στις πρακτικές ανάγκες. Αναδεικνύουν τόσο τον ανθρωπιστικό τους χαρακτήρα όσο και τη διαχρονική τους συμβολή ως ενοποιητικό στοιχείο στους διάφορους κλάδους του πολιτισμού.
Οι ορίζοντες εξακολουθούν λοιπόν να είναι ανοικτοί για όσους ασχολούνται με τα μαθηματικά. Αυτό είναι το μήνυμα που θέλουμε να δώσουμε στους μαθητές μας...».


Γ. ΔΗΜΑΚΟΣ
Ο Πρόεδρος της ΕΜΕ Γ. Δημάκος τόνισε, στο χαιρετισμό του, μεταξύ άλλων: «...Τα συνέδριά μας, όπως είναι σε όλους γνωστό, αποτελούν πλατφόρμα διαλόγου και μοναδική ευκαιρία ενημέρωσης για τους Ερευνητές, τους Πανεπιστημιακούς, τους Μαθηματικούς καθηγητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τους Εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και τους φοιτητές για τρέχοντα ερευνητικά αποτελέσματα. Κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου, όπως φαίνεται από τις εισηγήσεις που έχουν υποβληθεί, θα αναδειχθούν και θα αποτελέσουν αντικείμενο προβληματισμού και προτάσεων θεματικές περιοχές αναφερόμενες στη Μαθηματική έρευνα, τη Μαθηματική Εκπαίδευση, και τις καινοτόμες δράσεις σε αυτές. Η Παιδεία γενικότερα θα πρέπει όχι μόνο να φανερώνει, αλλά και να διαφωτίζει το πολυδιάστατο του ανθρώπου, ως ατομικού, κοινωνικού, και ιστορικού όντος, προβάλλοντας έτσι το κύριο χαρακτηριστικό της, ότι είναι ένα από τα πιο ισχυρά εργαλεία με πρωταγωνιστικό ρόλο στις θεμελιώδεις αλλαγές που συντελούνται στους τρόπους ζωής και τις συμπεριφορές μας...».


ΦΡ. ΚΑΛΑΒΑΣΗΣ
Ο Προέδρος της Επιστημονικής Επιτροπής του Συνεδρίου Φρ. Καλαβάσης, με τη σειρά του δήλωσε μεταξύ άλλων:
«...Όπως η μαθηματική καλλιέργεια κάθε ανθρώπου και κάθε πολιτισμού οικοδομείται και οργανώνεται με διαφορετικό τρόπο στις διάφορες εποχές και περιοχές του πλανήτη, με τον ίδιο τρόπο χτίζεται και η εκάστοτε αλληλεπίδραση των διεθνών επεξεργασιών και κατευθύνσεων της μαθηματικής έρευνας και εκπαίδευσης με τις συνθήκες και της επιλογές της κάθε χώρας.
Στη χώρα μας, ο χάρτης αυτών των αλληλεπιδράσεων καταγράφεται σε επίσημες εγκυκλίους, σε ημιεπίσημες δομές και σε χρηματοδοτούμενες δράσεις χωρίς κάποια φανερή συνάφεια, συνέχεια, στοχοθεσία, αξιολόγηση και λογοδοσία. Η έλλειψη επαρκούς πληροφόρησης και σχεδιασμού διαμορφώνει μια συγκεκριμένη διεθνή εικόνα της ελληνικής μαθηματικής ερευνητικής και εκπαιδευτικής κοινότητας μέσα
από δημοσιευόμενες διεθνείς συγκριτικές κατατάξεις ή μέσα από τον δημόσιο λόγο (...)
Καθίσταται αναγκαίος ένας επαναπροσδιορισμός των στόχων, των κατευθύνσεων και των αλληλεπιδράσεων της μαθηματικής έρευνας και εκπαίδευσης στη χώρα μας. Η ΕΜΕ επιχειρεί να εμπνέει και να συντονίζει αυτές τις πρωτοβουλίες επιμένοντας στη διάχυση της μαθηματικής καλλιέργειας σε όλα τα παιδιά που ζουν στη χώρα μας και δίνοντας έμφαση στη συνεχή ενημέρωση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και των νέων ερευνητών της μαθηματικής επιστήμης.
Το 31ο συνέδριο της ΕΜΕ συμβάλλει σε αυτό το στόχο με την ανάπτυξη έγκυρου διαλόγου από υψηλής στάθμης προσκεκλημένους ομιλητές, με την κατάθεση εμπεριστατωμένων εισηγήσεων από τους συνέδρους και με τη δημοκρατική ανταλλαγή απόψεων ώστε να ενισχύσει την αυτοπεποίθηση της ελληνικής μαθηματικής κοινότητας, την ιστορικότητά της, τη διάθεση και την ικανότητά μας να μετέχουμε ισότιμα στις διεθνείς διεργασίες και να παρεμβαίνουμε έγκαιρα και πειστικά στην ελληνική εκπαίδευση, στην κοινωνία και στην πολιτεία...».



ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ – ΣΤΡΟΓΓΥΛΑ ΤΡΑΠΕΖΙΑ

Αμέσως μετά κηρύχθηκε η έναρξη των εργασιών, που σύμφωνα με το πρόγραμμα «δορυφορούν» τρεις κεντρικούς θεματικούς άξονες με αντικείμενο την Μαθηματική Έρευνα (μεθοδολογικές διευρύνσεις, διεπιστημονικές προσεγγίσεις, διεθνείς αναγνωρίσεις και οι αμφισημίες τους), την Εκπαίδευση (διεθνείς ερευνητικές κοινότητες, πολλαπλές ερμηνευτικές προσεγγίσεις, διεθνοποίηση των στόχων και των πρακτικών, μορφές πιστοποίησης και οι αμφισημίες τους) και τέλος την Καινοτομία (Πρακτικές και καινοτομίες στην εκπαίδευση και στην έρευνα), ενώ παράλληλα θα διεξαχθούν και δύο συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης.

Πιο συγκεκριμένα:
1ο Στρογγυλό τραπέζι
Θέμα: «Διεθνείς κατευθύνσεις και Ελληνική παρουσία στην έρευνα των Μαθηματικών»
Συντονιστής: Αντωνίου Ιωάννης, Καθηγητής του ΑΠΘ
Εισηγητές:
α) Βλάμος Παναγιώτης, αναπληρωτής Καθηγητής του Ιονίου
Πανεπιστημίου
β) Καλογερόπουλος Γρηγόρης, ομότιμος καθηγητής του ΕΚΠΑ
γ) Karl Gustafson, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Colorado

2ο Στρογγυλό τραπέζι
Θέμα: «Η ταυτότητα της Ελληνικής Μαθηματικής Εκπαίδευσης - το διεθνές, πλαίσιο»
Συντονιστές: α) Δημάκος Γεώργιος, καθηγητής ΕΚΠΑ και
β) Καλαβάσης Φραγκίσκος, καθηγητής Παν/μίου Αιγαίου

Εισηγητές: α) Τυρλής Ιωάννης,, καθηγητής Δ.Ε
β) Φερεντίνος Σπύρος,, επίτιμος Σχολικός Σύμβουλος
γ) Βλάχος Θανάσης, καθηγητής Δ.Ε
δ) Χατζηπαντελής Θεόδωρος, καθηγητής ΑΠΘ
ε) Καρκούλιας Γεώργιος, επίτιμος Σχολικός Σύμβουλος,
στ) Πούλος Γεώργιος, Σχολικός Σύμβουλος.

Οι εργασίες του Συνεδρίου θα ολοκληρωθούν το μεσημέρι της Κυριακής 9 Νοεμβρίου και ενώ θα πραγματοποιηθούν εκδρομές και ξεναγήσεις στη Βεργίνα αλλά και σε παραδοσιακές συνοικίες και θέρετρα της Βέροιας για τους φιλοξενούμενους συνέδρους.


Στην τελετή έναρξης παραβρέθηκαν η Βουλευτής Ημαθίας Γεωργία Μπατσαρά, εκ μέρους του Δημάρχου Βέροιας ο Αντιδήμαρχος Παιδείας Γιώργος Σοφιανίδης, η Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Β/θμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας Αναστασία Μαυρίδου, εκπρόσωπος της Μητρόπολης κ.α.



 Πηγή:faretra.info

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου