Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2014

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ




με τίτλο «Εκπαιδευτικοί και Διά Βίου Μάθηση»

Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο διοργανώνει το ανωτέρω Πρόγραμμα με πρωτοποριακό υλικό και μεθόδους και γνώμονα τη διαπιστωμένη ανάγκη των εκπαιδευτικών για αποτελεσματική υποστήριξη στο έργο τους. Το Πρόγραμμα προσφέρεται με τις προδιαγραφές της ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Διάρκεια από 22 Φεβρουαρίου 2014 έως 8 Ιουνίου 2014: 150 ώρες (16 ώρες συναντήσεις που παρακολουθούνται δια ζώσης ή on-line και 134 ώρες μελέτη υλικού, καθώς και εκπόνηση δραστηριοτήτων και τελικής εργασίας). Οι συνολικά τέσσερις (4) συναντήσεις διεξάγονται Σαββατοκύριακα και ένα απόγευμα καθημερινής.

Σε ποιους απευθύνεται: 
-        Ενεργούς Εκπαιδευτικούς στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (Κλάδου ΠΕ03)
-        Αποφοίτους Πανεπιστημιακών Τμημάτων Μαθηματικών Σχολών


Υπεύθυνοι του Προγράμματος
Οι υπεύθυνοι του Προγράμματος Αλέξης Κόκκος, Καθηγητής στο ΕΑΠ, και Δημήτρης Χασάπης Καθηγητής-Σύμβουλος / Μέλος Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Σ.Ε.Π.) στο ΕΑΠ, είναι καταξιωμένοι και με διεθνή εμπειρία εκπαιδευτές εκπαιδευτικών και εκπαιδευτών ενηλίκων. Σε κάθε τμήμα μάθησης βασικός υπεύθυνος είναι ο Δημήτρης Χασάπης. Ο Αλέξης Κόκκος είναι σε όλα τα Τμήματα Επιστημονικός Συντονιστής και υπεύθυνος για την Ενότητα «Η Δυναμική των Σχέσεων στο Σχολείο».

Στόχοι
Το Πρόγραμμα αποσκοπεί να αναπτυχθούν οι γνώσεις και ικανότητες των εκπαιδευτικών που σχετίζονται με: α) τον σχεδιασμό και την προετοιμασία της διδασκαλίας, β) τη διεξαγωγή της διδασκαλίας με σύγχρονες εκπαιδευτικές πρακτικές, γ) την αντιμετώπιση προβλημάτων που παρουσιάζονται στην τάξη, δ) τη χρήση καινοτομικών πρακτικών, όπως είναι η εκπαίδευση μέσα από την τέχνη και η ανάπτυξη των οριζοντίων (βασικών) ικανοτήτων των μαθητών.
Επιπλέον, το Πρόγραμμα περιλαμβάνει μεθόδους και πρακτικές από το πεδίο της Δια Βίου Μάθησης/ Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Με αυτόν τον τρόπο οι συμμετέχοντες θα μπορούν αφενός να αντλούν και αναπροσαρμόζουν ιδέες χρήσιμες για το εκπαιδευτικό τους έργο, αφετέρου να δραστηριοποιούνται, εάν επιθυμούν, και σε φορείς εκπαίδευσης ενηλίκων (Κέντρα Δια Βίου Μάθησης των Δήμων, ΚΕΚ, φορείς αντιμετώπισης του κοινωνικού αποκλεισμού, ΜΚΟ, κ.ο.κ.). Εξάλλου, η Βεβαίωση Παρακολούθησης του Προγράμματος προσφέρει μόρια στους σχετικούς διαγωνισμούς για την αξιοποίηση εκπαιδευτών (βλ. λ.χ. την προκήρυξη του ΙΝΕΔΙΒΙΜ για εκπαιδευτές στα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης των Δήμων).

Θέματα
1. Προϋποθέσεις Αποτελεσματικής Δια Βίου Μάθησης
2. Σχεδιασμός και Προετοιμασία Διδακτικών Ενοτήτων  (προσδιορισμός σκοπού και στόχων, σχεδιασμός δραστηριοτήτων, προγραμματισμός του χρόνου διδασκαλίας, επιλογή εκπαιδευτικών τεχνικών και εκπαιδευτικών μέσων, αξιολόγηση του διδακτικού έργου από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς)
3. Διεξαγωγή Διδασκαλίας: Σύγχρονες Εκπαιδευτικές Τεχνικές (εμπλουτισμένη εισήγηση, ομαδική εργασία, παιχνίδι ρόλων, προσομοίωση, μελέτη περίπτωσης κ.ά.)
4. Ανάπτυξη των οριζοντίων ικανοτήτων (δημιουργικότητα, κριτική σκέψη, μαθαίνω πώς να μαθαίνω κ.ά.)
5. Η Δυναμική των Σχέσεων στο Σχολείο (αντιμετώπιση προβλημάτων και κρίσεων, ανάπτυξη θετικού μαθησιακού κλίματος, ενίσχυση της συνεργατικότητας)
6. Ανάπτυξη Στοχαστικών Ικανοτήτων μέσα από την Τέχνη (αξιοποίηση έργων από όλες τις μορφές τέχνης και διασύνδεσή τους με τη διδακτέα ύλη με στόχο την πολυδιάστατη και δημιουργική προσέγγιση των γνωστικών αντικειμένων)
7. Η κρίση του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού (τρόποι αντιμετώπισής της)

Εκπαιδευτική Μεθοδολογία-Τρόπος Διεξαγωγής
  • Οι συμμετέχοντες συγκροτούν Τμήμα Μάθησης 22-28 ατόμων.
  • Λαμβάνουν ηλεκτρονικά και μελετούν το εκπαιδευτικό υλικό, που είναι ειδικά διαμορφωμένο με τη μέθοδο της μάθησης από απόσταση. Το υλικό, 300 περίπου σελίδων, περιέχει κείμενα, πολλά παραδείγματα, πρακτικές εφαρμογές και ασκήσεις. Περιέχει επίσης βιντεοσκοπημένα ή απομαγνητοφωνημένα περιστατικά διδασκαλίας, καθώς και αποσπάσματα ταινιών, εικαστικά έργα και ποιήματα.
  • Οι συμμετέχοντες υποστηρίζονται συνεχώς από τους διδάσκοντες/υπευθύνους του Προγράμματος και επικοινωνούν τακτικά με αυτούς.
  • Κάθε συμμετέχων συμμετέχει δια ζώσης (στις εγκαταστάσεις του ΕΑΠ στην Αθήνα) ή on-line σε συμβουλευτικές συναντήσεις (Σαββατοκύριακα και ένα απόγευμα καθημερινής) στη διάρκεια του Προγράμματος. Για την on-line συμμετοχή σε αυτές τις συναντήσεις χρειάζεται σύνδεση στο διαδίκτυο. Παρότι οι συναντήσεις δεν είναι υποχρεωτικές, εκτιμάται ότι είναι ουσιώδες στοιχείο του Προγράμματος, γιατί βοηθούν ώστε να εμπεδώνουν οι συμμετέχοντες τα γνωστικά αντικείμενα, αλλά και να συνεργάζονται και αλληλοτροφοδοτούνται μεταξύ τους και με τους υπευθύνους.
  • Οι συμμετέχοντες εκπονούν Δραστηριότητες (μικρές ασκήσεις) σε τακτά χρονικά διαστήματα, τις αποστέλλουν στους υπευθύνους και λαμβάνουν ανατροφοδότηση. Στο τέλος του Προγράμματος εκπονούν εργασία και λαμβάνουν ανατροφοδότηση.

Βεβαίωση Παρακολούθησης
            Στους συμμετέχοντες που συμπληρώνουν το Πρόγραμμα (εκπόνηση τουλάχιστον των μισών Δραστηριοτήτων στη διάρκεια του Προγράμματος και επιτυχής εκπόνηση της τελικής εργασίας) χορηγείται Βεβαίωση Παρακολούθησης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου.

Κόστος Συμμετοχής
            Το κόστος ανέρχεται στο ποσό των 280 ευρώ ανά εκπαιδευόμενο.
Προθεσμία Υποβολής Αιτήσεων
Από 07/01/2014 μέχρι  07/02/2014 ή μέχρι συμπλήρωσης του αριθμού των θέσεων (θα τηρείται σειρά προτεραιότητας)

Προθεσμία καταβολής διδάκτρων
Από 07/01/2014 έως 07/02/2014
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να στέλνετε τα μηνύματά σας στην ηλεκτρονική διεύθυνση: lkaldani@eap.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου